Drukuj
 

savingsFundacja Wspomagania Wsi ogłasza nabór uczestników na jedyne w 2023 r. szkolenie pn. "Księgowo-prawne podstawy zarządzania wiejską organizacją pozarządową". Celem szkolenia jest podniesienie wiedzy i umiejętności uczestników w zakresie prawidłowego zarządzania swoimi organizacjami w oparciu o obowiązujące przepisy prawne i rachunkowe.

Szkolenie przeznaczone jest dla członków Zarządów organizacji pozarządowych (zarejestrowanych lub przygotowujących się do rejestracji lub w trakcie rejestracji), działających na rzecz swojej społeczności we wsiach i miasteczkach do 6000 mieszkańców. Szkolenie nie jest skierowane do księgowych, nawet jeśli są oni członkami zarządów organizacji.

Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, na szkolenie przyjmujemy po jednym przedstawicielu zarządu. Jednakże jeśli z danej organizacji zgłosi się druga osoba, jej zgłoszenie zostanie umieszczone na liście rezerwowej i jeśli zwolni się miejsce na liście głównej, zostanie zaproszona na warsztat.

Każdy Członek Zarządu powinien wiedzieć:

• jakie są podstawowe akty prawne dotyczące funkcjonowania jego Organizacji;
• jakie akty wewnętrzne Organizacja musi mieć uchwalone;
• kto w Organizacji odpowiada za wszelkie nieprawidłowości w prowadzeniu ksiąg rachunkowych i podatkowych i kto może, zgodnie z przepisami, te księgi prowadzić;
• czym różni się organizacja pozarządowa posiadająca status pożytku publicznego i nie posiadająca takiego status;
• kiedy organizacja pozarządowa w oczach urzędu skarbowego zaczyna prowadzić działalność odpłatną a kiedy działalność gospodarczą;
• że żadna organizacja pozarządowa nie jest “z automatu” zwolniona z podatku dochodowego i VAT i kiedy organizacja stanie się (czynnym) płatnikiem tych podatków;
• i jeszcze parę innych istotnych zasad…

Osoby, które brały udział w szkoleniu przed styczniem 2021 r. mogą ponownie przesłać swoje zgłoszenie, jednak pierwszeństwo uczestnictwa będą miały osoby zgłaszające się po raz pierwszy.

Szkolenie prowadzone będzie przez specjalistkę w zakresie zarządzania finansami organizacji pozarządowych. Trenerka prowadzi biuro rachunkowo-doradcze, którego główna oferta skierowana jest do stowarzyszeń i fundacji oraz jest Prezeską Zarządu Fundacji działającej na rzecz wzmocnienia społeczeństwa obywatelskiego i profesjonalizacji trzeciego sektora.

Program szkolenia zawiera podstawowe informacje niezbędne każdej organizacji społecznej do działania zgodnego z obowiązującymi przepisami. Poruszymy w nim następujące zagadnienia dotyczące zasad funkcjonowania organizacji pozarządowych:

• Tworzenie oraz działalność stowarzyszeń i fundacji w Polsce
• Prowadzenie działalności nieodpłatnej/odpłatnej/gospodarczej przez organizacje pozarządowe
• Podstawowe zasady rachunkowe w organizacjach pozarządowych, takie jak polityka rachunkowości
• Zasady podatkowe w organizacjach pozarządowych
• Prowadzenie sprawozdawczości w organizacjach pozarządowych.

Jedynie uczestnicy biorący aktywny udział w całym szkoleniu otrzymają zaświadczenie o jego ukończeniu.

Koszt udziału w szkoleniu:

Fundacja Wspomagania Wsi pokrywa koszty udziału w szkoleniu takie jak: noclegi, posiłki i materiały dydaktyczne. Fundacja nie pokrywa kosztów dojazdu do miejsca realizacji szkolenia.
Szkolenie odbędzie się w Łowiczu w Hotelu Eco. Uczestnicy zakwaterowani będą w pokojach jednoosobowych lub dwuosobowych. Poniżej podajemy termin szkolenia.
 

Data warsztatu

Termin zamknięcia naboru uczestników

24-26 lutego 2023r. 5 lutego 2023 r.


W pierwszym dniu szkolenia zajęcia rozpoczynają się około godz. 12.00, a ostatniego dnia kończą ok. 14.00.

Ponieważ w 2023 r. odbędzie się tylko jedno tego typu szkolenie, bardzo prosimy o rozważne planowanie swoich terminarzy. Rezygnacja z udziału w szkoleniu w ostatniej chwili będzie skutkowała brakiem możliwości udziału w kolejnych jego edycjach.

Jak wziąć udział w szkoleniu?

Jeśli są Państwo zainteresowani udziałem w szkoleniu, prosimy o szczegółowe wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przysłanie go e-mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Termin nadsyłania zgłoszeń podany jest w powyższej tabeli.

Potwierdzenie udziału wraz ze szczegółowym programem otrzymają Państwo e-mailem najpóźniej na 8 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na które zostaną Państwo zakwalifikowani.

Wszelkich dodatkowych informacji udziela:

Monika Słotwińska-Łychota
Fundacja Wspomagania Wsi
ul. Bellottiego 1, lok. 1; 01-022 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Więcej informacji:

https://fundacjawspomaganiawsi.pl/ksiegowo-prawne-podstawy-zarzadzania-wiejska-organizacja-pozarzadowa/