14 listopada 2025 r. rozpoczęła się rekrutacja uczestników w ramach 2. edycji programu Indywidualne Konta Rozwojowe realizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. Rekrutacja zostanie zakończona z chwilą wpłynięcia 4000 wniosków w Systemie IKR Junior, nie później niż w dniu 31 sierpnia 2026 r.
Drugi nabór projektu IKR Junior jest naborem skierowanym do uczniów i uczennic szkół podstawowych klas 4–8 oraz ponadpodstawowych, z wyłączeniem szkół policealnych, którzy:
W ramach drugiego naboru projektu IKR Junior uczestnik otrzymuje stypendium, które jest przekazywane w jego imieniu organizatorowi zajęć dodatkowych w celu pokrycia kosztów jego udziału we wskazanych zajęciach na zasadach określonych w regulaminie. Wysokość stypendium nie może przekroczyć kwoty 15 000 zł brutto na 3 okresy stypendialne, maksymalnie 5 000 zł na jeden okres stypendialny. Złożony wniosek może obejmować maksymalnie 3 okresy stypendialne, a więc kwotę stypendium w wysokości 15 000 zł. Koszt zajęć dodatkowych nie może przekroczyć wartości otrzymanego stypendium.
Więcej informacji:
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi z udziałem koordynatorów Kół Gospodyń Wiejskich w Ośrodkach Doradztwa Rolniczego zaprasza na szkolenie dla członków Kół Gospodyń Wiejskich, które odbędzie się 26 listopada 2025 r. (woj. kujawsko-pomorskie) o godz. 9:00 w formie online na platformie Microsoft Teams.
Szkolenie jest organizowane przez
W programie m.in.:
Szkolenie poprowadzi Andrzej Rybus-Tołłoczko – doświadczony trener w zakresie prawa i funkcjonowania Kół Gospodyń Wiejskich. Link do spotkania na platformie Teams zostanie przesłany uczestnikom 48 godzin przed planowanym rozpoczęciem szkolenia.
Beneficjent projektu grantowego:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemia Wąbrzeska
Tytuł projektu grantowego: Równać szanse
Okres realizacji projektu grantowego: 01.10.2024 r. – 31.12.2029 r.
Cel projektu grantowego: Wspieranie zrównoważonego pod względem płci uczestnictwa w rynku pracy, równych warunków pracy oraz lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, w tym poprzez dostęp do przystępnej cenowo opieki nad dziećmi i osobami wymagającymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.
Całkowita wartość projektu grantowego: 745 239,24 zł
Kwota dofinansowania projektu grantowego: 742 801,54 zł
Projekt grantowy LGD „Równać szanse” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.
Na początku października w Wąbrzeźnie rozpoczął działalność Klub Młodzieżowy „Drużyna NN – Nietuzinkowi Nadawcy”, który prowadzony jest przez Fundację Manufaktura Kreatywnego Rozwoju. Podczas pierwszego spotkania uczestnicy przedstawili oczekiwania, omówili plan najbliższych działań i zainaugurowali cykl czwartkowych spotkań.
Za uczestnikami klubu są już warsztaty integracyjne „Drużyna na medal! – Warsztaty współpracy i budowania zaufania”, podczas których młodzież ćwiczyła efektywną pracę zespołową, rozwijała umiejętność wzajemnego wsparcia i tworzyła atmosferę otwartości oraz bezpieczeństwa.
W ramach „Czwartkowego Chillu” klubowicze rozegrali grę „Mafia”, a następnie sprawdzili spostrzegawczość w quizie o logotypach znanych marek. Ćwiczenia stały się punktem wyjścia do projektowania klubowego logo. Podczas kolejnych spotkań młodzież pracowała nad projektem identyfikacji wizualnej, przygotowała wspólnie zdrową sałatkę owocową, grała w gry towarzyskie i prowadziła rozmowy o szkole oraz sprawach ważnych dla społeczności lokalnej. Zwieńczeniem działań był pierwszy krótki materiał wideo nagrany przez uczestników.
Fundacja „Rozwijalnia” zaprasza osoby w wieku senioralnym 60+, zamieszkujące obszar objęty Lokalną Strategią – miasto Wąbrzeźno do udziału w projekcie „Klub Seniora CENTRUM”
W ramach projektu przewidziano m.in.:
Rekrutacja trwa w terminie 22-31 października 2025 roku. Dokumenty można składać osobiście w Przystani Sportów Wodnych przy ulicy Podzamcze 25 podczas spotkania informacyjno-rekrutacyjnego dnia 22.10.2025 r. od godz. 10.00, mailowo na adres
Projekt trwa od 01.10.2025 r. do 30.11.2026 r.